توسعه زنان باصلابت در سریال” نون .خ”
توسعه زنان باصلابت در سریال” نون .خ”

نقش شخصیت‌های زن در دنیای سینما و تلویزیون به طور فزاینده‌ای جسورانه و تواناتر شده و این در حالی است که داستان آن‌ها نیز متنوع‌تر  شده است. در دهه اخیر، زنان در سریال های تلویزیونی به‌عنوان نمادی از قدرت و استقامت شناخته می‌شوند. 

مرادی(روزنامه‌نگار)

نقش شخصیت‌های زن در دنیای سینما و تلویزیون به طور فزاینده‌ای جسورانه و تواناتر شده و این در حالی است که داستان آن‌ها نیز متنوع‌تر  شده است. در دهه اخیر، زنان در سریال های تلویزیونی به‌عنوان نمادی از قدرت و استقامت شناخته می‌شوند. 

تحولات فرهنگی اخیر در میان زنان جامعه ایران، بی‌ریشه و ناگهانی رخ نداده است. چنین دگرگونی‌هایی را می‌توان در زمینه‌های گوناگون یافت و بررسی کرد. یکی از آنها عرصه هنرهای نمایشی از‌جمله سریال‌های تلویزیونی به ویژه سریال  ” نون.خ”  است. گرایش جدیدی که در سینما و تلویزیون امروز مشاهده می‌شود، خبر از زنان و دخترانی می‌دهد که کنش‌هایی متفاوت با زنان دوره‌های قبل دارند.

افزایش محبوبیت شخصیت‌های زن پیشرو در سریال “نون.خ” برای مخاطبان مزایای فراوانی دارد. سریال‌  “نون.خ”  با حضور زنان الهام‌بخش مورد توجه همه گروه های سنی در خانواده های ایرانی قرار گرفته و بخصوص با معرفی کاراکترهای زن جذاب مثل روناک، شیرین، روژان.

شخصیت روناک در سریال “نون. خ ” خواهرزاده نورالدین خانزاده است. این کاراکتر به دلیل سبک خاص برخوردی، جزو جذابترین کاراکترهای این سریال است. روناک سریال “نون خ “زنی مردگونه است که برای کسب قدرت، خود را شبیه مردان می‌کند و کنش‌های مردانه دارد. روناک در سریال” نون .خ” دارای ویژگی‌ مردانه است. این زنان عموماً دارای ظاهری مردانه هستند، علایق مردانه دارند و دوست دارند مشاغل مردانه را به عهده بگیرند. روناک به واسطه کاراکتر مقتدری که برایش در سریال”نون .خ” تعریف شده است ، نوع رفتارش و اینکه نشان داده می شود که تمام مردان روستا از او می ترسند جذابیت های خاص خود را دارد.

روناک شخصیت زنی قدرتمند است که همواره ما را جذب می کند. در واقع شرایط سخت زندگی است که او را وادار می کند تا تصمیماتی بگیرد که در نهایت به فرد موفقی تبدیل می شود که او را در سریال” نون .خ” تحسین می کنیم.

از دیگر شخصیت های سریال” نون .خ” می توان به شیرین دختر نورالدین خانزاده اشاره کرد ، که در این فصل با سلمان ازدواج کرده است ،از نشانه های عشق واقعی شیرین به سلمان این است که غیر مستقیم عمل می کند، و برای جلب توجه همسرش از هر فرصتی استفاده می کند و مدام در کنار او قدم می زند.عشق واقعی شیرین از روی رفتار هایش کاملا مشخص است.

شیرین سریال” نون .خ ‌” عاشق سلمان است ،گاهی به زنان اطراف همسرش حسادت می کند و دوست دارد از عشق زندگی خود مراقبت کرده و او را فقط برای خود حفظ کند. شیرین سریال “نون .خ ” رنج هایی را که سلمان باعث آن بوده است فراموش می کند و فرصت های زیادی برای تغییر به او می دهد. شیرین عاشق مردش است. در هر مسیری همراه مرد بوده و به او کمک می کند تا بهترین مسیر را طی کند.

روژان سریال “نون .خ”یکی دیگر از دختران نورالدین خانزاده و همسر مهیار است ،مهیار کسی است که می‌خواهد خودش را به دیگران ثابت کند، اما نمی‌تواند و خروجی کارهایش گند زدن است! و در انتها روژان باید به اتفاق پدرش نورالدین خانزاده خرابکاری‌های مهیار را لاپوشانی کند.

مهیار با وجودی که می‌داند نمی‌تواند از پس فلان کار بربیاید با اعتمادبه‌نفس همچنان کار خودش را ادامه می‌دهد ودر آخر همسرش روژان بایدخرابکاری او را سر و سامان دهد. در سریال ” نون.خ ”  نقش عمه ها  در محبتی نمود پیدا می‌کنند که نسبت به برادرزاده خود دارند. حمایت و توجه مادرانه عمه ها از نورالدین خانزاده وجهی فراگیر و همه جانبه و آمیخته با ایثار و از خودگذشتگی را به تصویر کشانده است و اینها همه نشان دهنده آن است که سعید آقاخانی کارگردان سریال “نون‌خ” به اندازه مردان برای زنان سریالش هم اهمیت و شخصیت و شناسنامه قائل بوده.