‍ تقدیر عضو شورای شهر تهران از آسفالت‌ریزی در سطح معابر منطقه۹
‍ تقدیر عضو شورای شهر تهران از آسفالت‌ریزی در سطح معابر منطقه۹

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از اجرا و توزیع آسفالت در سطح معابر منطقه ۹ تقدیر کرد. به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ در دویست و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن ارایه گزارشی از […]

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از اجرا و توزیع آسفالت در سطح معابر منطقه ۹ تقدیر کرد.

به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ در دویست و چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران ناصر امانی؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن ارایه گزارشی از محله شهید دستغیب منطقه۹، افزود: ناحیه یک منطقه۹ شامل سه محله استاد معین، دکتر هوشیار و شهید دستغیب می‌باشد که بنده از محله شهید دستغیب با ۲۲ هزار نفر جمعیت و ۳۵ درصد بافت فرسوده بازدید کردم.

وی گفت: منطقه۹ شاید در ابتدا به نظر از مناطق کوچک پایتخت تلقی شود اما به دلیل وجود میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد و محلات اصیل و قدیمی از مناطق مهم به شمار می‌رود و مسائل و مشکلاتی دارد که وقتی از کالبد آن عبور می‌کنیم، خود را نمایان می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه باکس‌های مربوط به اداره برق نیز علاوه بر تیرهای برق در سطح محلات وجود دارد، اظهار کرد: شهرداری منطقه۹ هم موضوع را پیگیری کرده اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

امانی با تأکید بر اینکه مردم از اجرای آسفالت در سطح معابر تقدیر می‌کردند، گفت: مشکلاتی همچون فاضلاب مانع این می‌شد که چنین اقداماتی دیده شود.

در ادامه سید محمد رحیم مرتضوی؛ شهردار منطقه۹ نیز در ادامه این جلسه، پس از ارائه گزارش ناصر امانی پشت تریبون قرار گرفت و اظهار کرد: عمده مشکلات موجود به شرکت آب و فاضلاب و اداره آموزش و پرورش برمی‌گشت و ما تاجایی که توانستیم برای انجام وظایف اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: شیب مناطق ۲ و ۵ به سمت منطقه ۹ است و در زمان بارندگی، آب جاری به سمت منطقه۹ سرازیر می‌شود و متاسفانه شبکه فاضلاب آن تکمیل نشده است. شرکت آبفا قبوض سنگین برای ما صادر می‌کند اما ما مجوز حفاری به آنها می‌دهیم بدون اینکه ریالی بپردازند.

مرتضوی با بیان اینکه در خیابان شهید دستغیب در سال ۱۴۰۱ و خیابان هاشمی در سال ۱۴۰۲ شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی را اجرایی کرده‌ایم، افزود: پیاده‌روسازی و توزیع آسفالت متعاقب اجرای شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی انجام شده است.

شهردار منطقه۹ با تأکید بر اینکه در راستای اجرای پروژه‌های توسعه محلی، دو بازار میوه و تره‌بار، خانه محیط زیست، ایجاد مخزن آب اضطراری، ایمن‌سازی بوستان‌ها و همسطح‌سازی مخازن پسماند در منطقه انجام شده است، اظهار کرد: مشارکت زیادی با مساجد و گروه‌های جهادی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و جشن‌ها در سطح محلات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۸۹ درصد بافت این محله فرسوده است؛ در این دوره از مدیریت شهری روند نوسازی رو به رشد بوده و با توجه به آمار صدور پروانه، نوسازی و صدور پروانه در منطقه ۹ در سه سال اخیر افزایش یافته است و منطقه در نوسازی بافت فرسوده حائز رتبه برتر شد.

مرتضوی با بیان اینکه علی‌رغم صدور دستورالعمل های معاونت شهرسازی به دلیل ابعاد املاک امکان صدور پروانه تک پلاک مقدور نیست، یادآور شد: وجود املاک قولنامه‌ای و همچنین عدم تأمین پارکینگ برای ساختمان‌ها از معضلات نوسازی به شمار می‌رود. وجود معارضین از جمله تیرهای برق نیز در این راستا چالش‌ساز است و باعث شده نوسازی سرعت کمتری داشته باشد.

شهردار منطقه۹ با پرداختن به تشکیل ستاد بازآفرینی منطقه گفت: مرتباً اعلام و مکاتبه کرده‌ایم که تیرهای برق مزاحم جمع‌آوری شود اما متأسفانه همکاری‌های لازم از ادارات مربوطه را شاهد نیستیم.

https://Zil.ink/shahrdari9