‍ آماده باش عوامل خدمات شهری در پی صدور هشدار رگبار باران و رعد و برق در روز جاری
‍ آماده باش عوامل خدمات شهری در پی صدور هشدار رگبار باران و رعد و برق در روز جاری

با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره كل هواشناسي استان تهران به تاريخ ۱۴۰۳/۲/۴، از روز شنبه تا يكشنبه ششم خرداد ماه ۱۴۰۳ رگبار باران و رعد و برق (در نيمه شمالي) محتمل مي‌باشد، لذا با توجه به احتمال اختلال در ترددها، جاري شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، رخداد صاعقه و بارش […]

با توجه به هشدار سطح نارنجی اداره كل هواشناسي استان تهران به تاريخ ۱۴۰۳/۲/۴، از روز شنبه تا يكشنبه ششم خرداد ماه ۱۴۰۳ رگبار باران و رعد و برق (در نيمه شمالي) محتمل مي‌باشد، لذا با توجه به احتمال اختلال در ترددها، جاري شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، رخداد صاعقه و بارش تگرگ، گاهي وزش باد خيلي شديد (بويژه در نواحي جنوبي)، احتمال خسارت به سازه‌هاي موقت، لغزش سنگ از ارتفاعات و… شهرداری منطقه ۵ از شهروندان خواست از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در کن، فرحزاد، امام زاده داوود و حصارک جدا خودداری کنند.

به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، با توجه به هشدارهاي هواشناسي در خصوص نزول رحمت الهي و رگبار و رعد و برق در روز جاري و همچنين امكان آبگرفتگي و طغيان سيلاب در مسيل رودخانه و انهار و كانالهاي روبسته سطح محدوده(کانال آزادی)، کلیه نیروهای خدمات شهری نسبت به لايروبي انهار و مسيلهاي رودخانه سطح محدوده و نصب بنر جهت اطلاع رسانی به شهروندان محترم منطقه اقدام می نمایند. همچنین  با توجه به احتمال وزش باد شديد و خيلي شديد در بازه ياد شده از استحكام سازه‌هاي موقت از قبيل تابلوهاي تبليغاتي، داربست‌ها و جرثقيل‌هاي برجي (تاور كرين) و… اطمینان حاصل می نمایند.

در همین راستا وضعيت استحكام سازه‌هاي تبليغاتي، پايه‌دار، بزرگراهي و… بازديد و بررسي شده و نواقص احتمالي آن رفع شده و وضعيت آبشستگي گودهاي پرخطر سطح منطقه در شرايط بارندگي پايش شده و تمهيدات مناسب جهت رفع خطرهاي احتمالي اتخاذ می شود.

مسيرهاي منتهي به رودخانه‌ها و رود دره‌ها در زمان رخداد سيل با اعلام و يا هماهنگي مركز عمليات اضطراري(EOC) شهر تهران و با هماهنگي عوامل انتظامي و راهور مسدود خواهد شد.

گشت آسیب های اجتماعی افراد بي‌خانمان، معتادان و… را از بستر رود دره‌ها و نقاط حساس از طريق اطلاع‌رساني و گشت تخليه می نماید.

از شهروندان تقاضا می شود در هنگام بارش باران نسبت به تردد و توقف در کنار رودخانه ها، رود دره، کانال و مسیل هایی از جمله رود دره فرحزاد، کانال شهید باکری،کانال میان رود، رود کن، دره زر نو و حصارک خودداری کنند.