مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در نشست خبری؛
فعالیت ۳۹۰ دستگاه اتوبوس تمام برقی در تهران/ ۵۰ درصد ناوگان هسته مرکز شهر تهران را با اتوبوسهای برقی پوشش دادهایم

اخبار توسعه- نشست مطبوعاتی دوجانبه عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران و احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۴ برگزار شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ابتدای این نشست، گزارشی از اقدامات این سازمان داد و گفت: تهران در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، تقریبا نزدیک به ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال را داشته که ۱۰۰۰ دستگاه شاغل در خطوط اتوبوس بودند. از سال ۱۳۹۲ به بعد اتوبوس جدیدی وارد شهر تهران نشد.
قیومی ادامه داد: تعداد ورودی اتوبوسها توسط وزارت کشور و شهرداری تهران صفر بوده است و این موضوع باعث فرسودگی اتوبوسها شد. اتفاق ویژه و نگاه عمیقی که در شخص دکتر زاکانی بود، باعث شد که این کاستیها جبران شود.
وی با بیان اینکه در ماده ۵ برنامه تحول و توسعه، در حوزه حمل و نقل شهری تکالیف ویژه ای برای اتوبوسرانی تهران در نظر گرفتهایم، افزود: در همین راستا، قراردادهایی با شرکتهای داخلی برای تهیه ناوگان بستهایم و ۶۰ درصد این اتوبوسها تامین شده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: تثبیت برقیسازی اتوبوسها یکی از برنامههای ما برای رفتن به سمت برقیسازی در حمل و نقل عمومی بوده است. با تمام مسائل، اما تصمیم شجاعانه و مدبرانه شهردار تهران محقق شد و ما در حال حاضر ۳۹۰ دستگاه اتوبوس تمام برقی را داریم.
به گفته قیومی، بعد از بهرهبرداری اتوبوسهای تمام برقی، مسائل مرتبط با آن برای ورود ناوگان جدید و اتوبوسهای برقی تهران شناسایی شد و شهر برای ورود آن آمادگی پیدا کرده است.
وی افزود: ما مفتخریم اعلام کنیم که ۵۰ درصد ناوگان هسته مرکز شهر تهران را با اتوبوسهای برقی پوشش دادهایم. با ورود اتوبوسهای ۱۲ متری که ۱۱۰ دستگاه است به غیر از ۲۸ خط تمام برقی، ۱۱۰ دستگاه را در ۱۰ خط دیگر با اولویت خطوط هسته مرکزی تهران وارد میکنیم. تمام ناوگان ملکی تهران را نوسازی کردیم به جز خطوط بیآرتی.
قیومی افزود: اتوبوسهایی که تحویل میگیریم را ثبت میکنیم و آمار هم بر همین اساس اعلام میشود؛ در ابتدای شروع به کار ما در دوره ششم خرید اتوبوس تقریبا به صفر رسیده بود و شاهد تردد اتوبوسهای فرسوده در تهران بودیم.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: میانگین سن اتوبوسهای بیآرتی در شهر تهران بالای ۱۰ سال است و حتی برخی از اتوبوسها ۱۶ سال عمر دارند. ما سعی کردیم این اتوبوسها را تعمیر و بازسازی و در خطوط استفاده کنیم و مسئولین فنی اتوبوسرانی هر روز درگیر رفع نواقص فنی این اتوبوسها هستند.
وی ادامه داد: هسته مرکزی شهر از آلودگی هوا و ترافیک بیشتری رنج می برد؛ در این دوره مدیریت شهری با تدابیر شهردار تهران به سمت برقی سازی رفتیم و تأمین اتوبوس های برقی به صورت عملیاتی انجام شد. قیومی با بیان اینکه تا پایان سال با تأمین ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی در ۱۰ خط دیگر به دنبال رسیدن به عدد ۱۰۰ درصدی استفاده از اتوبوس های برقی با اولویت هسته مرکزی شهر هستیم، خاطرنشان کرد: تمام اتوبوسهای ناوگان ملکی به غیر از خطوط بی.آر.تی نوسازی شده اند.
وی افزود: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته تا پایان سال نوسازی ۱۰۰ درصد اتوبوس ها را در تمام دستگاههای خطوط بیآرتی خواهیم داشت. ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین دیزلی خریداری شده نیز تا پایان سال وارد شهر خواهند شد. میانگین عمر اتوبوس های بی.آر.تی بیش از ۱۰ سال است.
قیومی تأکید کرد: تلاش بر این بود که سیستم سرمایشی این اتوبوس ها فعال باشد؛ هرچند نمی توان از اتوبوسهایی با عمر ۱۶ سال انتظار داشت به خوبی در شهر فعال کنند. در راستای نوسازی اتوبوسهای خطوط تندرو، علاوه بر ۴۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین ۳۵۰ دستگاه تمام برقی هایگر و ۷۵ دستگاه متروباس ۲۶ متری وارد این خطوط خواهند شد.برچسب ها :اتوبوس های تندرو ، شهرداری تهران ، عبدالمطهر محمدخانی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0