‍ طرح الگوی خدمت منطقه ۵، شکل‌گیری معابری نمونه در مسیر آینده
‍ طرح الگوی خدمت منطقه ۵، شکل‌گیری معابری نمونه در مسیر آینده

داوود گودرزی شهردار منطقه ۵ گفت: این منطقه  در طرح الگوی خدمت، ۵ محور را برگزیده و تلاش دارد در جهت ارتقا سطح خدمات و زیرساخت‌های شهری و در راستای بهبود کیفیت زندگی شهری در این معابر اقدام نماید.  به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، در این ۵ محور […]

داوود گودرزی شهردار منطقه ۵ گفت: این منطقه  در طرح الگوی خدمت، ۵ محور را برگزیده و تلاش دارد در جهت ارتقا سطح خدمات و زیرساخت‌های شهری و در راستای بهبود کیفیت زندگی شهری در این معابر اقدام نماید. 

به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، در این ۵ محور که با عناوین حکمت، اندیشه، نشاط، طبیعت و ایرانشناسی نامگذاری شده‌اند، تلاش داریم تا مضامینی برگرفته از فرهنگ ایرانی-اسلامی و برخواسته از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی سطح منطقه پیاده کنیم تا ضمن ایجاد حس خوب در میان شهروندان منطقه، در راستای ساختن شهری آباد و سرزنده قدم برداریم.

وی افزود: آنچه که در طراحی محورهای نمونه در سطح منطقه ۵ اهمیت داشته است توجه ویژه به ایجاد فضاهایی با اصالت و هویت ایرانی و اسلامی و بسترسازی مناسب جهت شادابی و نشاط اجتماعی ضمن بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در عرصه شهری است.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: در همین راستا در این محورها هم به فضاهای همگانی پرداخته می شود و هم به فرم کالبدی و زیرساخت‌ها و امکانات حرکتی.

گودرزی با بیان اینکه اقدامات و عملیات اجرایی منطقه ۵ در سه بخش نگهداشت، زیرساخت و تحول تقسیم بندی می شود اذعان داشت :در این خصوص تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار تن آسفالت، ۵ هزار مترطول جداول بتنی و نانوکامپوزیت، ۱۷ هزار مترمربع کفپوش بتنی مختص مسیرهای پیاده رو، موارد متعدد حذف دریچه و همسطح سازی و تبدیل انهار به کانیو و … اجرا گردیده است که در این دست از اقدامات به موضوع مناسب سازی معابر جهت معلولین و افراد کم توان توجه شده است. 

او تاکید کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ایجاد گذر گردشگری در محور کاشانی، نصب ایستگاه های اتوبوس مدرن، نورپردازی محیطی در عین توجه به رنگ، احیای بوستان شطرنج در جهت تسهیل بهره برداری توسط افراد کم‌توان و نابینایان و … در دستور کار حوزه های اجرایی منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه ۵ در مورد اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این طرح گفت: کاشت ۷ هزار و ۲۹۰ درختچه، ۵۲۰ درخت ، ۸۷۰۰ رزکاری و نشا و ۸۷۰۰متر مربع نگهداشت در محورهای در نظر گرفته شده عملیاتی شد.

گودرزی در مورد اقدامات ترافیکی در محورهای این طرح گفت:تهیه و نصب ۷۴ تجهیزات ترافیکی ، ترسیم ۷۵ کیلومتر علائم افقی، احداث سرپناه برای یک ایستگاه اتوبوس ،نصب ۲۰۰ متر جدول و پلیمری در دوربرگردان ،نگهداشت ۱۴۰ عدد تجهیزات ترافیکی، رفع زوائد ترافیکی ۴۳ معبر، نگهداشت ۴۰ سرپناه معابر حمل و نقل عمومی ، و تجهیز و نوسازی ۳ عدد چراغ راهنمایی از اقدامات صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات عمرانی صورت گرفته اذعان داشت: رنگ آمیزی ۲۹ پل عابر پیاده ، رنگ آمیزی ۳۷ هزار متر جدول، رنگ آمیزی ۱۲۴ عدد ایستگاه اتوبوس ، رنگ آمیزی ۵۱۰ عدد کافو و المان های ترافیکی و نقاشی دیواری و شستشوی ۵ هزار مترمربع از اقدامات صورت گرفته در این محور بود

گودرزی خاطر نشان کرد: معتقدیم با تکیه بر توان پرسنل خدوم منطقه، دانش روز جهانی و برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و رویکردی چابک، می‌توانیم خدمتی متفاوت را به مردم ارائه کنیم و به امید خدا به زودی شاهد تحقق اهداف کلان مدیریت شهری در این طرح خواهیم بود.