یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳  به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
یادداشت مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۳  به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

انسان ها در جوامع امروزی نمی توانند به راحتی از كنار اتفاقات، حوادث و رويداد ها بی اعتنا گذر نمايند ، چون متوجه ميشوند هر رخدادی حتی در شهرها ، كشورها و قاره های دوردست نسبت به موقعيت خود می تواند بصورت مستقيم و غير مستقيم در زندگی آنها تاثير گذار باشد.

آدمی در عصر حاضر نياز دارند براي بقاء ، ادامه حيات و برنامه ريزی كارها و امور روزمره، از اتفاقات و تحولات روز جهان باخبر باشد .

در چند دهه گذشته با ورود تكنيك ها، ابزارها و تجهيزات نوين ارتباطی و توسعه اينترنت و شبكه های ماهواره ای، نسل گذشته و به تعبيری سنتی رسانه های جمعی همچون روزنامه ها، نشريات، شبكه های راديويی و …  تاثير و نقش كمرنگی پيدا كرده ، همچنین در عصر حاضر ارتباطات، رسانه و اطلاع رسانی رنگ و شكل تازه ای به خود گرفته است.

امروزه مخاطبين خواستار انتشار خبر از طريق ابزارها و درگاه های نوين ارتباطی و در كوتاه ترين زمان ممكن هستند. تحولات به گونه ای سرعت گرفته كه ابزارهای خبری همچون مجلات، نشريات و روزنامه ها مخاطبين خود را از دست داده اند،

روزنامه ها ديگر جايگاهی بين عامه مردم بويژه جوانان در جامعه ندارند و به تعبيری تبديل به ديروزنامه شده اند، چرا كه سرعت انتشار اخبار در جهان به اندازه اشاره بر روی نام كانال يك خبرگزاری در تلفن همراه ، تبلت ها و رايانه ها كوتاه شده است.

انتشار اخبار به سرعت نور افزايش پيدا كرده و در سوی ديگر ماجرا راستی آزمايی، كشف حقيقت و صحت سنجی اخبار به همان سرعت  تبديل به امری دشوار و بعضاً غير ممكن شده است.

ورود به هر عرصه علمی و حرفه ای نيازمند كسب آموزش، تحقيق و دانش در آن حوزه است و ورود به علم رسانه و كسب سواد رسانه از اين حقيقت مستثنی نيست.  امروزه که باتوجه به جنگ رسانه ای كه شاهد آن هستيم، از طريق تكنيك ها ، ترفند ها ، ابزار و … افكار عمومی را تحت تاثير قرار می دهند و قصد هدايت ، تفرقه افكنی و مديريت افكار عمومی ملتها را دارند ، توجه به سواد رسانه ای از هر دوره ای بيشتر احساس ميشود . 

روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی بهانه ای شد براي عرض تبريك و تشكر از همراهی و زحمات شبانه روزی همكاران پرتلاش و سختكوشم در روابط عمومی شهرداری منطقه ۳ و همه عزيزانی كه در حوزه های مختلف رسانه ای و ارتباطی مديريت شهری تلاش مينمايند .