کد خبر : 24577
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۴

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری؛

پرداخت ۳۵۰ همت تسهیلات در ۸ ماهه امسال/ حرکت پرشتاب بانک مهر ایران به‌سوی بانکداری دیجیتال

پرداخت ۳۵۰ همت تسهیلات در ۸ ماهه امسال/ حرکت پرشتاب بانک مهر ایران به‌سوی بانکداری دیجیتال
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: طی هشت ماهه امسال بیش از ۳۵۰ همت تسهیلات پرداخت شد؛

اخبار توسعه– دکتر غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امروز (شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۴) در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس این بانک، در مورد میزان تسهیلات ارائه‌شده به مشتریان، گفت: سال گذشته ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات توسط بانک پرداخت شد و امسال نیز تا این مقطع، تعداد تسهیلات پرداختی به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره رسیده است.

وی افزود: در هشت ماهه امسال بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان (۳۵۰ همت) تسهیلات پرداخت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۲ همت بوده و بانک موفق شد رکورد جدیدی در پرداخت تسهیلات به ثبت برساند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به ساختار منابع بانک تصریح کرد: نزدیک به ۹۰ درصد سپرده‌های بانک به پرداخت تسهیلات اختصاص یافته که این موضوع در چارچوب سیاست‌ها و ضوابط بانک مرکزی انجام می‌شود و اختیار کامل آن در دست بانک نیست؛ با این حال تلاش کرده‌ایم با نگاه ویژه، بیشترین بهره‌وری را از منابع در اختیار داشته باشیم.

تنوع خدمات بانکی در کنار مأموریت قرض‌الحسنه

دکتر فتحعلی با تأکید بر تفاوت بانک مهر ایران با بانک‌های تجاری توضیح داد: وجه افتراق ما صرفاً در نداشتن سپرده‌های سرمایه‌گذاری است، اما در ارائه سایر خدمات بانکی از جمله تسهیلات، تعهدات، خدمات مالی و حرکت به سمت خدمات ارزی و ضمانت‌نامه، برنامه‌ریزی جدی انجام شده است.

به گفته وی، تنوع‌بخشی به سبد محصولات و دریافت مجوزهای جدید تا پایان سال در دستور کار بانک قرار دارد.

افزایش سرمایه و حمایت سهامداران دولتی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سرمایه ثبت‌شده بانک را ۱۵ همت اعلام کرد و افزود: در طول ۱۸ سال گذشته، سهامداران دولتی بدون دریافت حتی یک ریال سود، از بانک حمایت کرده‌اند و بخش عمده سرمایه از محل عملیات بانک تأمین شده است.

دکتر فتحعلی ابراز امیدواری کرد : تا پایان سال، سرمایه بانک به ۲۲ همت افزایش یابد تا نسبت‌های احتیاطی مدنظر بانک مرکزی نیز بهبود پیدا کند.

استقبال گسترده مشتریان از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با اشاره به استقبال گسترده مشتریان از خدمات این بانک گفت: اقبال مشتریان به خدمات بانک نشان می‌دهد مسیر انتخاب‌شده درست بوده و این موضوع ما را به تمرکز بیشتر بر سرمایه‌گذاری منابع و توسعه سبد خدمات مالی ترغیب کرده است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در صورت تحقق اهداف تا پایان سال، امیدواریم سهم بانک را به حدود ۲۲ درصد برسانیم که می‌تواند کمک قابل توجهی به ارتقای جایگاه بانک در نظام بانکی کشور باشد. این در حالی است که در برخی حوزه‌ها با عقب‌ماندگی مواجه بودیم و تلاش داریم سهم خود را به سطح هدف‌گذاری‌شده یعنی حدود ۲۶ درصد نزدیک کنیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به ساختار نیروی انسانی بانک اظهار کرد: حدود ۲۶ درصد کارکنان بانک در ستاد مرکزی مشغول به فعالیت هستند که ترکیب مناسبی محسوب می‌شود. همچنین میانگین منابع به ازای هر شعبه به حدود ۴۶ میلیارد تومان رسیده که نشان‌دهنده روندی رو به رشد است.

دکتر فتحعلی با بیان اینکه عملکرد بانک در سه سال گذشته قابل توجه بوده است، تصریح کرد: در این مدت توانستیم نسبت مشتریان بانک را به حدود یک‌سوم جمعیت کشور از نظر اشخاص حقیقی و حقوقی برسانیم. در حال حاضر، ۹۹.۷ درصد حساب‌ها فعال و تأییدشده هستند و تنها سه‌دهم درصد حساب‌های غیرفعال یا در حال ایجاد قرار دارند.

وی درباره ترکیب سپرده‌ها گفت: حدود ۸۲ درصد سپرده‌ها مربوط به اشخاص حقیقی و نزدیک به ۱۹ درصد مربوط به سپرده‌های حقوقی است که با نگاه ویژه‌ای درصدد افزایش سهم شرکت‌ها و اسناد حقوقی هستیم. در ۹ ماهه سال ۱۴۰۴، بانک رشد ۳۵ درصدی را تجربه کرده و ۹۳ درصد اهداف پیش‌بینی‌شده در حوزه ترکیب سپرده‌ها محقق شده است.

توسعه بانکداری دیجیتال در بانک قرض الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به توسعه بانکداری دیجیتال خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۸ درصد خدمات بانک به‌صورت غیرحضوری و ۴۲ درصد به‌صورت حضوری ارائه می‌شود. رویکرد اصلی ما این است که خدمات خرد و اجتماعی را به بستر پلتفرم‌های دیجیتال منتقل کنیم تا هم مراجعات حضوری کاهش یابد و هم بهره‌وری نیروی انسانی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به عملکرد بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی گفت: در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری، امسال ۷۳ درصد بودجه مصوب پوشش داده شده و از مجموع حدود ۸.۶ همت منابع تخصیص‌یافته، بخش عمده‌ای به‌صورت غیرحضوری پرداخت شده است. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال این عدد به ۱۰۰ درصد برسد؛ این در حالی است که در سال گذشته حدود ۷۸ تا ۸۰ درصد بودجه این حوزه محقق شده بود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به وضعیت مطالبات غیرجاری بانک بیان کرد: وضعیت مطالبات غیرجاری بسیار مطلوب است و در پایان سال ۱۴۰۳ این نسبت حدود یک درصد بوده که بخش عمده آن به شرایط خاص سال‌های گذشته بازمی‌گردد. روند مطالبات غیرجاری نیز از خردادماه وارد مسیر کاهشی شده و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه‌دار باشد.

دکتر فتحعلی همچنین از بهره‌گیری بانک از فناوری‌های نوین خبر داد و گفت: در حوزه اعتبارسنجی، از هوش مصنوعی و اتصال به API سازمان‌های مختلف استفاده می‌کنیم و بر این اساس، بسیاری از تسهیلات بدون دریافت چک الکترونیکی و صرفاً بر مبنای رتبه اعتباری مشتری پرداخت می‌شود. این دستاورد حاصل تلاش همکاران ما در حوزه فناوری اطلاعات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.