نوای حسینی در محلات منطقه ۱۲ طنین انداز شد
نوای حسینی در محلات منطقه ۱۲ طنین انداز شد

شهردار منطقه۱۲گفت :همزمان با آغاز ماه محرم ، برنامه های متنوع مذهبی_ آموزشی همراه با طنین روضه سید و سالار شهدا در حسینیه ها وهیئت های منطقه ۱۲ برگزار می شود.


به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ گفت : مراسم عزاداری سید وسالار شهیدان، امسال در قالب برنامه‌ریزی های فرهنگی و با موضوع «تبیین و پیاده سازی فرهنگ حسینی در سبک زندگی شهروندان» و با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» اجرا می شود.

وی در ادامه با اشاره به جغرافیای منطقه ۱۲ و وجود بازار بزرگ و محلات قدیمی و با اصالتی چون امام زاده یحیی(ع) ، محله ایران در این منطقه و همچنین حسینیه ها وهییت های به نامی مانند سادات اخوی، آهن فروش ها، دلریش، آیت‌الله حق شناس، عشاق الحسین همراه با ذاکرانی چون حسین سیب سرخی، منصور ارضی، سعید حدادیان و…حال و هوای ماه محرم منطقه را متفاوت و پر شور تر از مناطق دیگر دانست.

انارکی محمدی افزود: به منظور هویت بخشی به فضای شهری ، با همکاری حوزه خدمات شهری و معاونت اجتماعی وفرهنگی منطقه علاوه برسیاهپوش کردن معابر و بزرگراهها و اکران پیام های مذهبی، میادین و خیابان های اصلی منطقه مزین به بیرق حسینی شد .

شهردار منطقه ۱۲ اظهار کرد : منطقه ۱۲ در تلاش است در راستای ایجاد فضایی مناسب برای عزاداران حسینی در ماه محرم ، صفر و ایام مذهبی مهم خدمات مناسبی را در حوزه فرهنگی، عمران ، ترافیک و خدمات شهری در اطراف و داخل این هیئت ها ارائه می دهد و در طول برگزاری مراسم عزاداری نیز با اعزام نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی، پلیس راهور و… خدمات مناسبی را جهت افزایش ایمنی ، آرامش و نظافت شهر همراه و همیار هیئت ها است.