ساماندهی و ارتقاء ایمنی و روان سازی معابر ترافیکی بزرگراه های منطقه ۳ باید مورد توجه ویژه قرار گیرند
ساماندهی و ارتقاء ایمنی و روان سازی معابر ترافیکی بزرگراه های منطقه ۳ باید مورد توجه ویژه قرار گیرند

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه های حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳ در خصوص ساماندهی و ارتقاء سطح خدمات ترافیکی، مسیر بزرگراه‌های این منطقه تاکید کرد.

به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، شهریار افندی‌زاده ضمن دیدار با حمید جوانی شهردار منطقه ۳ شهرداری تهران، در حاشیه بازدید از پروژه های حمل و نقل و ترافیک این منطقه گفت: با توجه به اولویت های مدیریت شهری در خصوص تکمیل و توسعه پارکینگ های عمومی و مکانیزه و ساماندهی پارک حاشیه‌ای با توجه به تراکم ترافیک سطح منطقه و تمرکز مجموعه‌های تجاری، اداري و درمانی که جاذب سفر می باشد و در سطح منطقه توزیع شده اند، باید به این منطقه توجه ویژه نمود و اقدامات مناسب آن را انجام داد. افندیزاده با اشاره به نیاز به مرمت و بازسازی شبکه معابر بزرگراهی تاکید کرد؛ که در چند ماه گذشته، بیش از هزار متر گاردریل و نصب هزار و ۵۰۰ متر نیوجرسی، تامین و نگهداری سه هزار و ۶۸۳ عدد تجهیزات و علائم ایمنی، نصب صدو ۴۹ متر مربع تابلوهای هدایت مسیر و نهصدو ۵۰ عدد تابلو راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی معابر بزرگراهی با ۶۵ قطعه کاشن تانک و ۷هزار و ۲۰۰ قطعه استوانه و همچنین خط‌کشی بیش از ۸۰ کیلومتر طول مسیر رفت و برگشت، در سطح منطقه انجام شده است. همچنین با توجه به اهمیت این منطقه، نیاز است که توجه ویژه در خصوص ساماندهی و ارتقاء ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر معابر اصلی انجام گیرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: اصلاح هندسی و ایمن سازی بیش از ۵۰ نقطه شبکه معابر، احداث پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی سه پایانه حمل و نقل عمومی (پایانه‌های شهید حقانی، قلهک و میدان ونک)، عملیات اجرایی و بهسازی ۷ ایستگاه BRT، تجهیز و اورهال ۳ قطعه پارکینگ‌ روتاری در خیابان‌های گل‌نبی، گلفام و خوارزمی و همچنین بازگشایی دسترسی‌های بزرگراهی از معابر شهری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۳ شهرداری تهران می باشند.

افندیزاده در پایان خاطرنشان کرد: پروژه پارک حاشیه ای به عنوان یکی از مهمترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری در سطح شهر تهران مطرح است که مانند مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.