حمایت ویژه معاونت علمی از پرورش نخبگان و گسترش هوش مصنوعی

به گزارش اخبار توسعه، عمادالدین فاطمیزاده، رئیس دبیرخانه ستاد توسعه فناوری و کاربرد هوش مصنوعی، در مراسم اختتامیه طرح ملی «ایران دیجیتال» روز جمعه با تأکید بر اهمیت هوش مصنوعی در آینده آموزش و مشاغل، گفت: آنچه امروز آغاز شده، تنها یک نقطه شروع است و مسیر پیشرو نیازمند مهارتآموزی جدی دانشآموزان و دانشجویان خواهد بود.
فاطمیزاده ضمن قدردانی از خانوادهها، دانشآموزان، مجموعه کوئرا و وزارت آموزشوپرورش برای همراهی در اجرای این طرح اظهار کرد: هوش مصنوعی همچون کشفیات بنیادین تاریخ بشری، بسیاری از مفاهیم انسانی از جمله خلاقیت، نوآوری، شیوه یادگیری و حتی هویت را به چالش خواهد کشید. اگر ماشینی با تواناییهای مشابه انسان و بر پایه حجم عظیمی از دانش آموزشدیده باشد، پرسش اساسی این خواهد بود که آیا همچنان باید آن را ماشین یا فراتر از آن دانست.
آینده مشاغل در گرو شناخت و کاربردیسازی هوش مصنوعی
وی با اشاره به اینکه توسعه هوش مصنوعی در میان دانشآموزان و دانشجویان یکی از اهداف کلیدی معاونت علمی است، تصریح کرد: این حوزه به بازتعریف بسیاری از مشاغل منجر خواهد شد. بهعنوان نمونه، در پزشکی و بهویژه رادیولوژی شاهد تغییرات جدی خواهیم بود. بنابراین، دانشآموزان باید خود را برای آیندهای آماده کنند که برخی مشاغل حذف و برخی دیگر بازطراحی میشوند.
«هوش مصنوعی» و «ریاضیات» محور تحول
فاطمیزاده بیان کرد: در سالهای اخیر، کاهش علاقه به رشته ریاضی در دانشگاهها و دبیرستانها به چالشی جدی تبدیل شده است؛ در حالیکه ریاضی زیربنای اصلی برای پرورش دانشمندان و نظریهپردازان هوش مصنوعی است. اگر تنها به آموزشهای سطحی بسنده کنیم، حداکثر به استفادهکنندگان خوب از ابزارهای هوش مصنوعی و نه تولیدکنندگان دانش و فناوری بدل خواهیم شد.
رئیس دبیرخانه ستاد توسعه فناوری و کاربرد هوش مصنوعی، تأکید کرد: تقویت آموزش ریاضیات از دوره متوسطه و دانشگاهها باید بهعنوان اولویت جدی دنبال شود تا استعدادهای برتر کشور دوباره به این حوزه جذب و مسیر تربیت نخبگان و نظریهپردازان هوش مصنوعی در کشور هموار شود.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0