جذب نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه خصوصی
جذب نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه خصوصی

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته (۱۴۰۲) مبلغ ۳۸۴۴ میلیارد تومان درآمد توسط سازمان به وجود آمده است، گفت: این مبلغ ۲۶ درصد از تعهد پیش بینی شده بیشتر بوده است. همچنین ۶ پروژه آماده برای فروش عرضه شده و ۹ پروژه در حال آماده سازی برای فروش تا پایان سال است

به گزارش اخبار توسعه، نوید خاصه باف مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، صبح امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع تجاری مرداس، در خیابان جمهوری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سال جدید به سال جهش تولید با مشارکت مردم ما به عنوان متولی اصلی و تنها نهاد سرمایه‌گذاری مردمی رسالت سنگینی را بر عهده داریم تا برای تحقق شعار، مولدسازی و افزایش ثروت مردم قدم برداریم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه بودیم که توانستیم با همکاری و کار تیمی بخشی از آن‌ها را مرتفع و ۱۲۶ درصد از بودجه مصوب را که معادل ۳ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان است محقق کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ضمن اشاره به اینکه مهم‌ترین رکنی که در مدیریت شهری داریم، تغییر رویکرد است، افزود: تغییر نگاه به سرمایه‌گذاری‌ها موجب شده تا بسیاری از دعوا‌های حقوقی با مذاکرات حل و علاوه بر از سرگیری پروژه‌های قبلی سرمایه گذاری‌های جدیدی نیز شکل بگیرد.

خاصه باف با تاکید بر ارتقای تعاملات و هم‌رنگی با واحد‌های اجرایی جهت انجام تعهدات و استفاده حداکثری از اختیارات قانونی برای رفع مشکلات بیان کرد: یکی از ابعاد تغییر رویکرد نگرش برد برد در سرمایه‌گذاری مشترک با بخش خصوصی است که در آن سرمایه گذار فراتر از پیمانکار است و شریک است و بیشتر از ما سود می‌کند.وی با بیان اینکه یکی دیگر از تغییر رویکرد‌هایی که صورت گرفت افزایش اختیارات است، توضیح داد: سقف اختیارات مناطق را تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش و همچنین کارگروه‌های تخصصی آموزش را برای مدیران و کارشناسان ادارات ایجاد کردیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ضمن بیان اینکه مشکل ۱۵ پروژه بلاتکلیف در سال گذشته رفع شد و برای جذب ۸۰ همت سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: ۱۶ ابر پروژه نیز احصا شده و ۱۰۲ همت جذب سرمایه‌گذاری برای آن پیش‌بینی شده است.

خاصه باف همچنین از راه‌اندازی داشبورد مدیریتی سرمایه‌گذاری شهرداری تهران خبر داد و گفت: مقدمات ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری نیز فراهم و هیأت‌های اندیشه ورز تشکیل شده است.

وی با اشاره به ۶ هتل که به عنوان پروژه‌های کلان در شهر تهران، در حال مطالعه است که ۴ هتل از این مجموعه در فضا‌های سبز در مناطق ۱۳، ۲۲ و ۴ ساخته می‌شود.

خاصه باف با بیان اینکه در هتل برج میلاد هم سرمایه گذار خارجی با ۶۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه ورود کرده است، گفت: درباره هتل‌های قابل احداث در فضای سبز هیچ مجوزی صادر نشده است و طرح‌های آن‌ها هم نهایی نشده است. اخیرا با یک مجموعه فاخر جلسه‌ای درباره این ۴ هتل جنگلی داشتیم که امیدواریم مذاکرات به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران با بیان اینکه به دلیل کمبود منابع آبی و هزینه‌های نگهداشت جنگل، بخشی از فضا‌های جنگی از جمله چیتگر و سرخه حصار دچار آسیب می‌شود، بیان کرد: یکی از راه‌های نجات فضای سبز، حضور بخش خصوصی است که یک طرح سرمایه گذاری تعریف می‌کند و در ازای آن شهرداری تهران بخش خصوصی را ملزم به نگهداشت فضای سبز می‌کند.

وی در ادامه در خصوص ساخت ۴ هتل در فضای سبز تهران گفت: ۴ هتلی که عنوان شد در مناطق جنگلی ساخته می‌شود. حدود طرح‌ها در سازمان فضای سبز استخراج شده است و بعد که طرح ساخت این هتل‌ها آماده شد به سازمان منابع طبیعی برای اخذ مجوز ارجاع می‌شود. همچنین به زودی فراخوان هتل کوهستان در منطقه ۲ را منتشر می‌کنیم تا علاقمندان برای سرمایه گذاری حضور یابند. هتل دیدار هم نیمه کاره مانده است که سرمایه گذاران خصوصی می‌توانند در آن حضور یابند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در کلان پروژه‌های جدید، احداث ۴ هتل در مناطق ۴ و ۱۳ (۲هتل) و منطقه ۲۲ با ۸هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است، گفت: همچنین هتل کوهستان در منطقه ۲ با ۱۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاری آماده جذب سرمایه است. همچنین هتل و مجتمع اداری برج میلاد با ۶۴۰۰ میلیارد سرمایه گذاری خارجی در حال طی کردن مراحل آماده سازی است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در سال گذشته (۱۴۰۲) مبلغ ۳۸۴۴ میلیارد تومان درآمد توسط سازمان به وجود آمده است، گفت: این مبلغ ۲۶ درصد از تعهد پیش بینی شده بیشتر بوده است. همچنین ۶ پروژه آماده برای فروش عرضه شده و ۹ پروژه در حال آماده سازی برای فروش تا پایان سال است.

خاصه باف از ساخت مجتمع‌های مسکونی با سرمایه بخش خصوصی در تهران خبر داد و گفت: پروژه احداث مجتمع مسکونی اوین در درکه منطقه ۲ با ۳هزار میلیارد تومان سرمایه، مجتمع مسکونی مریم در منطقه ۲۲ با ۵هزار میلیارد تومان سرمایه، مجتمع مسکونی ۱۲۰۰ واحدی الغدیر در منطقه ۱۸ با ۴ هزار میلیارد سرمایه و مجتمع اسکای لند سرزمین آسمان‌ها در منطقه ۴ با ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه به زودی برای جذب سرمایه، اعلام عمومی می‌شود. همچنین مجمع مسکونی بهشت در منطقه۷ با سرمایه‌ای کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری منطقه شروع شده است.