سرپرست مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، خبر داد؛
تغییر قاعده ارائه خدمات در کارگزاریهای بورس/ارائه خدمات در شرکتهای کارگزاری به مشتریان حقیقی، منوط به بروزرسانی اطلاعات مشتریان در زیرساخت شرکتهای کارگزاری براساس اطلاعات سجام است

به گزارش اخبار توسعه، عبدالرضا سیدی با اشاره به ابلاغیه شماره ۱۷۸۴۶۲ /۱۲۲ تاریخ ۲۴ تیر ۱۴۰۴، درباره نحوه ثبت و بهروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت BackOffice شرکتهای کارگزاری، توضیح داد: اطلاعات هویتی و تلفن همراه مشتریان جدید شرکتهای کارگزاری در زیرساخت BackOffice شرکتهای کارگزاری صرفا از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به صورت برخط و بدون واسطه دریافت و بهروزرسانی میشود و امکان هر گونه ویرایش یا دخل و تصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکتهای کارگزاری سلب شد.
سیدی در خصوص نحوه بروزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه مربوط به مشتریان حقیقی فعال کنونی شرکتهای کارگزاری که سجامی هستند، تاکید کرد: شرکتهای کارگزاری موظفند حداکثر تا ۲۴ مهر ۱۴۰۴، نسبت بروزرسانی اطلاعات مذکور در زیرساخت BackOffice خود بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام اقدام کنند.
او اضافه کرد: بعد از این تاریخ ارائه خدمات توسط شرکتهای کارگزاری (به استثنای فروش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران برای مشتریان بدهکار و بستن موقعیتهای بازار مشتریان در معاملات ابزارهای مشتقه در بورسها) به مشتریان حقیقی، منوط به بروزرسانی اطلاعات هویتی و تلفن همراه آنها بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت شرکتهای کارگزاری است.
سیدی در پایان گفت: به منظور پیشگیری از اختلال در ارائه خدمات به مشتریان حقیقی توسط شرکتهای کارگزاری، ضروری است؛ مشتریان شرکتهای کارگزاری در اسرع وقت نسبت به ثبتنام خود در سامانه سجام اقدام و متعاقباً شرکتهای کارگزاری نیز اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان را براساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت خود به روزرسانی کنید.


برچسب ها :سازمان بورس
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0