کد خبر : 14423
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰

با محوریت هوشمندسازی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)

با محوریت هوشمندسازی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE)

نخستین نشست صمیمی اعضای کمیته تخصصی تداکس سنگلج برگزار شد نخستین نشست صمیمی اعضای کمیته تخصصی تداکس سنگلج با محوریت هوشمندسازی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در شهر تهران با حضور سه عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۲ و دیگر اعضای کمیته برگزار شد. به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط

نخستین نشست صمیمی اعضای کمیته تخصصی تداکس سنگلج برگزار شد

نخستین نشست صمیمی اعضای کمیته تخصصی تداکس سنگلج با محوریت هوشمندسازی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در شهر تهران با حضور سه عضو شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۲ و دیگر اعضای کمیته برگزار شد.

به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ضمن خیر مقدم به حاضران جلسه گفت: جغرافیای منطقه ۱۲ با ۱۶۰۰ هکتار و هم پوشانی بافت فرسوده با بافت تاریخی محلات اقدامات اساسی در زمینه هوشمندسازی و ایمن سازی را می طلبد که امیدوارم با این گونه نشست ها و رویدادها که به طور پایلوت در منطقه ۱۲ انجام شد بتوان از همه ظرفیت ها نهایت بهره را برده و به سایر محلات و مناطق دیگر نیز این امر تسری پیدا کند.

در ادامه نشست بیژن یاور رئیس گروه مطالعات فناوری و نوآوری شهری مرکز مطالعات و برنامه ريزی شهر تهران و عضو این کمیته با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای ورود به لایه های عمیق هوش مصنوعی گفت: رقابت راهبردی ابرقدرت های جهان و انقلاب چهارم صنعتی در راستای همین هوشمندسازی است که اگر نتوانیم پا به پای قدرت های جهان در مسئله هوش مصنوعی پیش رویم در آینده آژانسی مشابه آژانس  انرژی اتمی ساخته خواهد شد که قدرت را بدست خواهد گرفت.

احمد صادقی عضو و رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران نیز با تشکر از شهردار و رییس اداره HSE منطقه ۱۲ که برای نخستین بار هوشمندسازی را در راستای سلامت، ایمنی و محیط زیست شهری در مجامع عمومی مطرح کرده اند، گفت: با توجه به فضای کنونی که در حوزه فناوری و اطلاعات در حال انجام است، نظامی موفق است که مسلط به نرم افزار این حوزه باشد.

علی اصغر قائمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز برگزاری این نشست ها را منجر به دستاوردهای خوبی پیش بینی کرد و افزود: هوش مصنوعی   شاید عبارتی تازه تاسیس باشد اما ریشه در ده ها سال قبل دارد و نیازمند سه امر ابزار و سخت افزار مناسب، تسلط به مبانی نظری و تسلط بر داده ها و اطلاعات است.

سوده نجفی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و عضو تخصصی این کمیته نیز  هوشمندسازی اطلاعات را دغدغه مدیریت شهری دانست و گفت: هوشمندسازی باعث افزایش کیفیت و کارایی مدیریت شهری می شود.

وی گفت: در حوزه نرم‌افزار هوشمندسازی پیشرفت خوبی داریم که متاسفانه به علت برخی مسائل از جمله تحریم ها در حوزه سخت افزار با چالش رو به رو هستیم که نیازمند است تا نخبگان در این حوزه نیز تلاش مضاعف داشته باشند.

در پایان امیرسالار سیدرزاقی موسس و برگزارکننده تداکس سنگلج با محوریت هوشمندسازی در زمینه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) با پخش کلیپی به بیان چرایی برگزاری این رویداد در راستای منویات مقام معظم رهبری پرداخت.

گفتنی است علی رنجبر دویست و سی و یکمین ایرانی مخترع در حوزه هوشمندسازی، دکتر موسوی رییس دبیرخانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران، غزاله دانش عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران و دیگر اعضای کمیته از دیگر حاضران جلسه بودند.

در پایان از پوستر نخستین رویداد اصلی تداکس سنگلج با محوریت هوشمندسازی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در شهر تهران و شعار Smarter Safer! در تاریخ ۲۸ مهر ۱۴۰۳ رونمایی شد.

گفتنی است این رویداد در روز شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ تا ۱۵ در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد و شهروندان علاقه مند می توانند از طریق دبیرخانه رسمی رویداد به آدرس اینترنتی TEDxSangelaj.com اطلاعات تکمیلی را کسب کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.