
شهردار منطقه ۲ درمراسم گرامیداشت هفته روابط عمومی اظهار کرد: “اعتمادسازی” و “تقویت سرمایه اجتماعی” در میان شهروندان را دو وظیفه کلیدی روابط عمومی ها در شهرداری است.
به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی، شهردار منطقه در این مراسم ضمن تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات گفت: روابط عمومی واسطه اثرگذار میان مدیریت شهری، پرسنل سازمان و عموم شهروندان است و با عملکرد مناسب می تواند مردم را به حقوق شهروندی خود آگاه و زمینه را برای حل مسائل و مطالبات آنان فراهم کند.
وی با اشاره به وظایف و نقش روابط عمومی در مدیریت شهری، افزود: شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر ،مخاطبان و به نوعی مهم ترین سرمایه اجتماعی شهرداری هستند و ما به عنوان کارگزار آنان موظف به حفاظت از حقوق آنها هستیم.
صالحی تاکید کرد: به کمک روابط عمومی می توان اعتماد میان مدیریت شهری و شهروندان را گسترش داد و با این اعتماد سازی بستر مشارکت انها در تحقق و پیشبرد برنامه های شهری را فراهم کرد.
شهردار منطقه دو با بیان اینکه امروزه در سطح جهانی مدیریت استراتژیک مطرح است گفت: رویکرد سیاستگزاری در برنامه ها و فعالیتها ضروریست و روابط عمومی در شهرداری که یک سازمان خدمات رسان است می بایست ضمن شناسائی نیاز مخاطبان توانمندی لازم برای انتقال برنامه های سازمان به شهروندان و ارتقاء مطالبه گری آنها را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در داخل و مدعی العموم در بیرون سازمان است، گفت: یک روابط عمومی موفق با آگاهی و پذیرش این مسئولیت در صورتی به اهداف خود دست پیدا می کند که پاسخگویی، اعتماد سازی انتقادپذیری، ایجاد ارتباط دوسویه اطلاع رسانی اغنا کننده با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و فن آوری جدید را در دستور کار خود قرار دهد.
شهردار منطقه ضمن قدردانی از زحمات روابط عمومی منطقه در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات اظهار داشت: امید است روابط عمومی با انرژی و آرامش بیشتر و در قالب یک تلاش برنامهریزی شده و هوشمندانه بتواند سازمان و مخاطبان را به یک نقطه تعاملی، تفاهمی و مشارکتی نزدیک سازد و رسالت خود را در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری ایفا نماید.
انتهای پیام/