بازتاب گسترده اکران سازه «زانوزنندگان برابر ایران» در فضای مجازی و رسانهها؛
جوادی یگانه: باید از شهرداری تهران ممنون بود

اخبار توسعه- روز گذشته -جمعه، ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۴- آیین رونمایی از مجسمه “زانوزنندگان برابر ایران” در میدان انقلاب اسلامی در شب ایران با حضور شهردار پایتخت، جمعی از مدیران شهری و فرهنگی و خیل عظیمی از شهروندان تهرانی برگزار شد.
مجسمه “زانوزنندگان برابر ایران” بازتابی از ایستادگی ملت ایران در برابر سلطهطلبی بیگانگان است. در شب ایران سرود “ای ایران” توسط حاضران همخوانی شد تا این حرکت نمادین، میدان انقلاب را به صحنهای از اتحاد و شور ملی تبدیل کند و نشان دهد عشق به کشور و هویت ملی همچنان جایگاه والایی در میان مردم دارد.
پس از رونمایی از مجسمه “زانوزنندگان برابر ایران” تصاویر و ویدیوهای آن به سرعت در فضای مجازی منتشر و با استقبال گسترده کاربران مواجه شد. این بازتابهای مردمی نشاندهنده اهمیت اجتماعی و فرهنگی این اثر در تقویت حس ملی و همبستگی بود.
حسن خجسته باقرزاده، استاد علوم ارتباطات، فعال حوزه فرهنگی و معاون سابق سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس رادیو با اشاره به این اثر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، آن را نمونهای خلاقانه در زمینه تبلیغ شهری دانست و طراحی وایده شکلگیری این اثر را ستود. | جوادی یگانه، معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری نیز رونمایی از مجسمه والرین را اقدامی مهم در بازنگریهای پساجنگ خواند و ضمن قدردانی از شهرداری تهران، بر ضرورت توجه به چنین برنامههای فرهنگی برای تقویت هویت ملی تاکید کرد. | محسن میلانی، استاد دانشگاه فلوریدا جنوبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، مجسمه والرین را مظهر قدرت ایران دانست. | علی مرادخانی مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات هم مجسمه والرین را نماد وحدت، عزت و تاریخ غرورانگیز و غیرت همیشگی ایران دانست. |
گریگوری برو، تحلیلگر ارشد گروه اوراسیا با اشاره به واقعه تاریخی تسلیم والرین در برابر شاپور اول، این مجسمه را یادآور موفقیتها و توانمندیهای نظامی ایران در تاریخ توصیف کرد. | ![]() | حسنین حداد، کارگر و فعال رسانهای هم مراسم “شب ایران” را یکی از ایرانیترین اتفاقات فرهنگی و اجتماعی پایتخت دانست. | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
در صفحه مجازی اینستاگرام نیز کاربران با انتشار ویدئوهای مراسم و تصاویری از مجسمه مذکور به پیام ملی و غرورآفرین آن اشاره کردند و آن را حرکتی تاثیرگذار در تقویت احساس ملی و همبستگی مردم توصیف کردند.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
همچنین سایتهای خبری داخلی و خارجی و کانالهای تلگرامی خبری با پوشش گسترده این رویداد، از این اقدام ارزنده فرهنگی قدردانی کردند.
![]() | ![]() | ![]() |
خبرگزاری شینهوا نیز با توجه به زیبایی این اقدام تصمیم به انتشار گزارشی تصویری از میدان انقلاب اسلامی گرفت.
۴ روزنامه همشهری، جوان، آگاه و فرهیختگان نیز تیتر یک صفحه اول خود را به موضوع مجسمه والرین اختصاص دادند و سه روزنامه کیهان، صبح نو و وطن امروز هم در صفحه نخست خود مطلبی در رابطه با این مجسمه منتشر کردند.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
همزمان برخی رسانهها و جریانهای معاند تلاش کردند معنای فرهنگی و ملی این اثر را تحریف کنند اما انتشار گسترده تصاویر و ویدیوهای مردمی از میدان انقلاب نشان داد که صدای مردم و حقیقت صحنه، همواره قویتر و رساتر از هر فضاسازی رسانهای است و ارزشهای ملی ایران را پایدار نگاه میدارد.
منبع: شهر
برچسب ها :شهرداری تهران
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حسن خجسته باقرزاده، استاد علوم ارتباطات، فعال حوزه فرهنگی و معاون سابق سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و رئیس رادیو با اشاره به این اثر در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، آن را نمونهای خلاقانه در زمینه تبلیغ شهری دانست و طراحی وایده شکلگیری این اثر را ستود.
جوادی یگانه، معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری نیز رونمایی از مجسمه والرین را اقدامی مهم در بازنگریهای پساجنگ خواند و ضمن قدردانی از شهرداری تهران، بر ضرورت توجه به چنین برنامههای فرهنگی برای تقویت هویت ملی تاکید کرد.
محسن میلانی، استاد دانشگاه فلوریدا جنوبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، مجسمه والرین را مظهر قدرت ایران دانست.
علی مرادخانی مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات هم مجسمه والرین را نماد وحدت، عزت و تاریخ غرورانگیز و غیرت همیشگی ایران دانست.
گریگوری برو، تحلیلگر ارشد گروه اوراسیا با اشاره به واقعه تاریخی تسلیم والرین در برابر شاپور اول، این مجسمه را یادآور موفقیتها و توانمندیهای نظامی ایران در تاریخ توصیف کرد. 
حسنین حداد، کارگر و فعال رسانهای هم مراسم “شب ایران” را یکی از ایرانیترین اتفاقات فرهنگی و اجتماعی پایتخت دانست.





















ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0