احصاء موارد ناایمن در برپایی تکایا و هیات‌های مذهبی
احصاء موارد ناایمن در برپایی تکایا و هیات‌های مذهبی

واحد HSE شهرداری منطقه۹ نسبت به بررسی و احصاء موارد خطر آفرین در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و ایستگاه‌های صلواتی منطقه به منظور حذف و یا کاهش ریسک‌های ناشی از این اماکن اقدام کرد.

به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ علیرضا فروزنده سرپرست معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه گفت: همه ساله و با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر کشور برگزار می‌شود؛ به همین منظور از روز‌های قبل، بسیاری از هموطنان نسبت به آماده‌سازی اماکن مذهبی تحت عنوان “تکیه” برای برپایی عزاداری و پذیرایی از عزاداران اقدام می‌کنند.

وی افزود: غیردائمی و موقتی بودن تکیه‌ها باعث می‌شود که در تعدادی از آن‌ها ایمنی کمی وجود داشته باشد و با توجه به جمعیت زیادی که در شب‌های ماه محرم در این تکایا حاضر می‌شوند از ریسک بالایی برخوردار بوده و یک اشتباه کوچک منجر به بروز حادثه بزرگ شود.

فروزنده با اشاره به رعایت اصول ایمنی در این خصوص به منظور حفظ امنیت عزاداران عنوان کرد: موارد ایمنی بررسی شده شامل استحکام داربست ها و اتصالات، ایمنی سیستم‌ها و شبکه‌های برق رسانی، رعایت اصول ایمنی در تجهیزات گازسوز و آشپزخانه ها، جانمایی کپسول‌های آتش نشانی  و سایر مواردی از این قبیل می باشد که پس از بررسی و احصا، اخطاریه‌های لازم از سوی نواحی جهت رفع آنها ابلاغ شد.