کد خبر : 14329
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۸:۵۶

اجرای تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری در محله پونک شمالی

اجرای تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری در محله پونک شمالی

به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ، به منظور افزایش آمادگی دستگاه های اجرایی و شهروندان در قبال حوادث طبیعی من ازجمله وقوع زلزله ، سلسله تمرین هایی در ابعاد محلی و منطقه‌ای برنامه ریزی شده که در طول سال با محوریت ستادهای مدیریت بحران مناطق و همکاری دیگر

به گزارش اخبار توسعه به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ، به منظور افزایش آمادگی دستگاه های اجرایی و شهروندان در قبال حوادث طبیعی من ازجمله وقوع زلزله ، سلسله تمرین هایی در ابعاد محلی و منطقه‌ای برنامه ریزی شده که در طول سال با محوریت ستادهای مدیریت بحران مناطق و همکاری دیگر دستگاه های امدادی ، خدماتی و انتظامی برگزار میشود . 

محمدباقر فرهند « دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه ۵» با اعلام خبر بالا افزود : تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری ، یکی از ده ها نوع تمرین های مهم می باشد ، بنابراین اجرای آن در مقیاس محلی باعث افزایش آمادگی شهروندان محله و در عین حال تمرینی برای دستگاه های مرتبط خواهد بود تا آمادگی خود را نیز افزایش دهند . 

او اظهار داشت : برابر ، برنامه ریزی صورت گرفته ما در روز دوشنبه ۱۶ مهرماه از حدود ساعت ۱۶ تمرین تخلیه امن و اسکان اضطراری را در بوستان شاهد محله پونک شمالی با حضور همکاران آتش نشانی ، هلال احمر ، اورژانس ، راهور ، سپاه ، سرکلانتری دوم ، گاز ، آبفا ، برق و مخابرات برگزار خواهیم کرد . 

فرهند ادامه داد : در این تمرین بیش از ۳۰۰ نیروی امدادی با تجهیزات عملیاتی به همراه ۵۰ نفر از نیروهای ایمنی و دوام حضور خواهند داشت و سناریوی مد نظر را اجرایی خواهند کرد . 

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه  ادامه داد : شهردار ناحیه ۳ منطقه ۵ بعنوان متولی این تمرین برابر چارت با نظارت ارزیابان و مدیر بحران منطقه ، مجری این تمرین خواهند بود .

او با اشاره به اهمیت ویژه منطقه ۵ به لحاظ وسعت و جمعیت افزود : اجرای عملیات نجات با نرده بان ۶۰ متری آتش نشانی ، اطفا حریق گاز ، اطفای حریق در محوطه عمومی ، عملیات جستجو و آوار برداری ،  تریاژ و انتقال امن مصدومین ، ایجاد اردوگاه ، برخورد با سارقین و متجاوزین اموال عمومی و شهروندان ، تامین آب شرب و دیگر موارد از بخش های متنوع این تمرین می باشد . 

فرهند در پایان از همکاری شهروندان با برگزار کنندگان این تمرین پیشاپیش تشکر کرد و گفت : به مناسبت شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام نیز پس از این تمرین به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه ۵ و ناحیه ۳ در کنار عزیزان بسیجی ناحیه مقاومت قدس علاوه بر برگزاری جشن محلی ، آتش بازی نیز برگزار می شود و از علاقمندان دعوت می کنم در این رویداد نیز شرکت کنند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.